Bangkok en Pattaya, Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Bangkok en Pattaya, Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Bangkok en Pattaya, Thailand

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Na een goede vlucht met Aeroflot, via Moskou, zijn we goed aangekomen in Thailand. Niet echt geslapen in het vliegtuig dus best moe richting ons hotel in Bangkok, op de Khao San Road. De drukste straat van Bangkok. Nou, zeg maar de meest toeristische straat van Bangkok. Redelijk hotel. Als je snel kijkt ziet het er prima uit.

Na wat uren slaap gingen we Bangkok maar eens verkennen. Door het overlijden van de koning waren de wegen rondom het paleis afgezet en stonden er veel militairen langs de wegen. We probeerden het paleis nog in te komen maar helaas; gesloten voor toeristen tot 1 november.

De sfeer op straat is rumoerig en druk door de vele in zwart geklede rouwende mensen rondom het koninklijk paleis, die hun medeleven betuigen aan ‘hun’ overleden Koning Bhumibol. Als je goed kijkt worden er al weer genoeg selfies gemaakt en gelachen. Waarschijnlijk is de heftig rouw periode al weer voorbij.

Het feesten op straat en de sfeer is ook timide. Rondom het paleis in een straal van ongeveer 10 kilometer word er geen muziek gedraaid op straat. Ook is er nergens live muziek. Dit zal na 1 november ook weer rustig op gang komen.

De tempel Wat Pho bezocht waar de gigantische liggende Boeddha zich bevindt en door over de Chao Phraya River richting Wat Arun. De oversteek met de pont was 3.5 baht (€0,09) per persoon. We twijfelde nog of dit wel de echte prijs was. Dit was de echte prijs.

Bangkok is groot. Door langs verschillende straatjes te lopen kom je veel meer tegen dan alleen maar toeristen met tanktops en schuine petjes. Langs de winkels van de houtbewerkers hing een heerlijke geur van hout. Welk hout geen idee, het rook naar de sauna. Verschillende riviertjes langs de starten lagen vol met plastic maar daar kwam ineens een grote varaan voorbij zwemmen van ongeveer 1.30 lang. Ze eten levende dieren uit de rivier en kunnen net zo groot worden als een volwassen krokodil.

De Tuk-Tuk richting Pat Pong Night Market. De driver had dit niet helemaal verstaan en bracht ons naar een achteraf straatje waar we naar een Ping Pong Show konden kijken. Deze maar even overgeslagen en duidelijk gemaakt dat we naar de Pat Pong straat wilden gaan. Pat Pong is een combinatie van Bar’s, Go-Go bar’s en een avond markt. Genoeg lady-boys gespot.

Vijf uur durende fietstocht door Bangkok via de ‘Co van Kessel tours’. Door de tour krijg je een goed beeld van het moderne leven en het traditionele leven van de inwoners van Bangkok. Langs drukke markten via Chinatown rijden we richting een zij rivier en stappen op een longtail-boat. We varen naar het westen van Bangkok en de route gaat verder over een smal betonnen pad met aan beide kanten een soort van moeras langs kokosnoten plantages. De tour werd afgesloten met een luxe Thaise lunch. Erg leuke ervaring.

Hop naar Pattaya, Oostelijke stad aan de kust. De mannen waren van plan om daar hun duikbrevet te halen. Via internet opgezocht welk station we moesten hebben om met de bus richting Pattaya te gaan. Daar aan gekomen toch besloten met een mini-van te gaan.

Na een plakkerige reis, met 16 personen in een busje voor 14 personen gepropt, kwamen we aan. Roeland had al last van zijn oor, dus even aankijken met hulp van een uiterst deskundige apotheker of het wegging in verband met het duiken.

De volgende dag toch even naar het ziekenhuis gegaan om zijn oor uit te laten spuiten. Kwam redelijk veel vuiligheid uit. Het duiken wordt even uitgesteld.

Pattaya is verder niet zo’n boeiende stad. Heel veel Russen en Go-Go bars. Ons hotel is gelegen in een achteraf buurt. Uit de zijstraten komen uit alle bars: ‘Hello’ of ‘Sawadeekaaaaaaa’. Er zaten genoeg meiden en/of jongens te wachten op een lekkere westerse man. Die zaten er ook genoeg.

• 29 Oktober 2016 - 17:29

Stephanie:

Snel door naar het volgende stadje dus

• 29 Oktober 2016 - 18:40

Ans:

Goeie 3oprijst!
    Roeland even pech met zijn oor

• 29 Oktober 2016 - 19:33

Murel:

Leuk om mee te lezen! X

• 29 Oktober 2016 - 22:26

Joke:

Mooi om de reis mee te beleven, genieten maar.

• 30 Oktober 2016 - 07:45

Bianca:

Leuk en veel al weer gezien. We wachten en lezen graag het volgende verslag.

• 30 Oktober 2016 - 09:24

Marianne:

Wat een gezellig begin van jullie reis. Veel plezier. Op naar de volgende stop.

• 30 Oktober 2016 - 12:32

Hans Dekker:

dag marjolein
    prima verslag
    goed geschreven
    zat midden in het verhaal
    nog veel plezier
    hans

• 06 November 2016 - 18:06

Petra Wolff:

Mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken, ben wel een beetje jaloers! Eenmaal Azie fan, altijd Azie fan !!!! Doet me denken aan onze tijd in India. Liefs en geoeten